Random Thoughts about Random Subjects

Tuesday, November 13, 2001


این بلاگ چیز خوبی برای اینکه ادم دق دلیاشو خالی کنه، امروز تو رادیو ازادی یه گزارش بود از رده بندی کشورهای دنیا از لحاظ باز یا بسته بودن اقتصاد همون طور که انتظار دارید ایران با رتبه 151 بعد از کشورهای عراق و کره شمالی از اخر اول هست. جالب اینجاست که نیوزیلند تو این رده بندی مقام سوم رو داره که واقعا جای تاسف داره ، حالا چراشو بعدا میگم.
تنها نکته جدیدش برای من شاخصهایی بود که تو این رده بندی مورد استفاده قرار گرفته ، از جمله نظام بانکی کشور...، من به دولتی بودن یا ساختارش اصلا کاری ندارم چون اولا در تخصص من نیست دوما چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. میخوام بازم ربطش بدم به IT همه دیدیم بانک ملی بعد از اجرای طرح نیمدار سیبا چقدر مشتریهای یانکهای دیگه رو جذب کرد و چقدر کیفیت سرویسش بهتر شد (که این نشون دهنده سودی که نصیبشون شد هم هست) ؛ من بسیار بعید میدونم که اونا این وسط تغییر اساسی در ساختارها داده باشند و این Revenue تنها از صدقه سر اتوماسیون بوده.
این روضه ها رو برای این خوندم که باز روی گسترش صنعت نرم افزار و تاثیرات اون تو توسعه مملکت تاکید کرده باشم، همه گیر شدن و توجه به صنعت نرم افزار سریعترین نتیجه اش گسترش اتوماسیون تو سطح کشور هست.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home